گروه سنی ج

معرفی کتابهای گروه سنی ج

پری نخلستان

خلاصه‌ای از موضوع کتاب:

در جنوبی‌ترین شهر ایران، «خرمشهر»، پسری به نام «صالح» همراه با پدر و مادر زندگی می‌کرد. همه او را صالی صدا می‌زدند. صمیمی‌ترین دوست او بهنام بود که به همراه ننه‌صفورا زندگی می‌کرد. سالی هرسال تابستان به همراه خانواده به شیراز می‌رفت. او یک تابستان که ........

بچه‌های راه‌آهن

خلاصه‌ای از موضوع کتاب:

سه بچه بودند؛ ربرتا بزرگ‌تر و از همه باهوش تر بود و بعد از او یک پسر به اسم پیتر که همیشه دوست داشت یک رئیس باشد فیلیس از همه کوچک‌تر بود. آن‌ها با پدر و مادرشان در خانه ای نزدیک شهر زندگی می‌کردند و ...

تو برنده‌ای

خلاصه‌ای از موضوع کتاب:

این کتاب به تو می گوید قدرتی در درون توست که تو با آن قادر به انجام کارهای بزرگی هستی و قدرت دخترانه یعنی روی پای خودت بایست و با مشکلات روبر شو، از تصوراتت استفاده کن از استعدادهای ویژه ات بیشترین نفع را ببر و هرگز تسلیم نشو، همواره امیدوار باش و با هر قدمی که بر می داری سخت تلاش کن و خودت باش.

ای کاش!

خلاصه‌ای از موضوع کتاب:

کاش من هم دوچرخه‌ای مثل دوچرخه‌ی ویلیام داشتم! کاش شکل ملیسا بودم…کاش هر روز صبحانه جوجه سوخاری داشتیم! آرزوهای کیتی خیلی زیادند. از انگشت‌های دستش هم بیش‌ترند. از برگ‌های درخت سیب هم بیش‌تر. اگه گفتید مهم‌ترین آرزوی کیتی چیه؟

خاطره‌های خط خطی

خلاصه‌ای از موضوع کتاب:

سوفی دختر کوچکی است که داستان ها و خاطره هایی از خانواده اش یعنی عمه نبات، سحر خواهرش، برادر کوچکش بنام سهراب، پدر و مادر و دوستانش را به همراه شیطنت ها و دسته گل هایی که خود به آب می دهد، نقل می کند.

پله‌های مخفی

خلاصه‌ای از موضوع کتاب:

زیر راه پله زیرزمین خانه اریک، یک پستوی مخفی وجود دارد. آنجا، قدیمی و خاک گرفته و خیلی معمولی است. ولی وقتی اریک، جولی و نیل با هم وارد آن اتاق تاریک می‌شوند، چیزی باور نکردنی اتفاق می‌افتد......

زندگی‌نامه دانشمندان و مخترعان ایران و جهان

خلاصه‌ای از موضوع کتاب:

این کتاب مشتمل بر زندگی‌نامه 323 تن از دانشمندان و مخترعان ایران و جهان است. حکیم عمر خیام(439517ه.ق)؛ «غیاث‌الدین جمشید کاشانی» (790832ه.ق)؛ «لئوناردا ویلر» (1707 1783م)؛ «رنه دکارت» (1596 1650م)؛ «دمیتری مندلیف» (18341907م)؛ «ابوعلی حسن بن هیثم بصری» (354430 ه.ق) و... از دانشمندان و مخترعان مورد توجه در کتاب هستند. همچنین در این معرفی تاریخ‌الادب، اندیشه‌های آثار علمی و اختراعات و تاریخ فوت اندیشمندان مذکور مورد توجه قرار گرفته است.

ولی چرا من؟

خلاصه‌ای از موضوع کتاب:

ولی چرا من؟ چرا من را با خودشان نمی‌برند؟! چرا مامان و بابا یادشان رفته که من هم هستم؟! چرا من توی مسابقه برنده نشدم؟! بعضی وقت‌ها کیتی واقعا احساس می‌کند که هیچ کس به او توجه ندارد. خیال می‌کند که خیلی بد شانس است. اما آیا واقعا این طور است؟ شاید تو هم مثل کیتی هستی که گاهی با خودش یا بزرگ‌ترها مشکل پیدا می‌کند. با این همه دلش می‌خواهد کارش درست باشد و اوضاع را بی‌ریخت نکند. اگر دوست داری با او و زندگی‌اش آشنا بشوی مجموعه ۱۴ جلدی «کیتی دختر آتش پاره» را بخوان.

خلاصه ای از موضوع کتاب:

این کتاب قصه‌ شهری است که در آن هیچ دختری به دنیا نمی‌آید؛ یا به قول نویسنده: «پادشاهی بود که سه پسر داشت و سرزمینی که هیچ دختری در آن نمی‌رویید. سال‌های سال بود که هیچ دخترکی، صبح سفید بهار، پابرهنه، روی علف‌های خیس ندویده بود.»